Translate

woensdag 19 februari 2014

Iedereen aan de Rand

Gelukkig niet van de afgrond, maar aan het "Randje van de week" of aan de Crochet Along 2014. Overal waar ik kom, praten we over de randjes. Maar hier nu eerst over een ander randje. Eind januari werd er in onze familie een achter-achter-neefje geboren. Dit herinnerde mij aan de geboorte van onze zoon. De kraamverzorgster bracht de tweede dag een luiertruitje mee, waarop zij de naam van onze zoon had geborduurd.  Dit vonden wij zo leuk, dat dit truitje nog altijd bewaard is gebleven.


Dus soms doe ik dat nu ook voor een nieuw geborene. Omdat het lastig borduurt op een shirtje, rijg ik er eerst een stukje stramien op om de kruisjes netjes te krijgen. Het is wel zaak om niet in het stramien te steken, maar zuiver tussen de draden, want het stramien moet er later tussenuit getrokken worden.


Als het klaar is, ziet het er dan zo uit. Het zakje is maar 4 cm breed.


Het is even een gepriegel, maar leuk om te doen.

Dan over de andere randjes. Vorige week maandag hadden we een randjesbijeenkomst bij de plaatselijke hobbywinkel  HobbyHipenHappening. Er hadden zich 4 personen opgegeven, maar ééntje was helaas ziek. Wel kwam er nog een mevrouw uit Vlaardingen kijken en zij liet haar prachtige rand zien.
En dit is her resultaat na een middagje borduren.


Linksboven Jo, rechtsonder Renée met twee randenlappen en linksonder ik.

Afgelopen zaterdag was er hier in Maassluis een maatjesdag van Hobbyjournaal. We kwamen gezellig bij elkaar onder het genot van een hapje en drankje.


Het was een algemene hobbydag en iedereen werkte aan haar/zijn eigen hobby. Er waren veel kaartenmaaksters, maar wij namen ook de randjeslap mee. Tenslotte konden we weer nieuwe randjes downloaden. Op het eind van de middag maakte mijn zus deze foto's.


Linksboven Joke, rechtsboven ik, linksonder Ans en rechtsonder Andrea, die pas die week op de handwerkbeurs besloot  om ook mee te doen. En we hadden best wel veel belangstelling, dus er zullen nog wel meer randjesmaaksters bij komen.       
                                                                 Ans

 Joke
                                                              En de mijne
                              
Het is de laatste weken  wat stil geweest op het blog. Niet dat er niets beleefd is, maar er was juist erg veel te beleven. Allemaal leuk, maar soms wel vermoeiend. En dan merk je wel dat je geen 25 meer bent.

Voor nu wens ik jullie nog een fijne week.

Groeten, Joke

8 opmerkingen:

  1. Leuk al deze randjes lappen en gezellig om een randjes bijeenkomst te hebben-lijkt me erg gezellig.
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle Randjes sehen wunderschön aus. Es ist immer wieder toll, wie unterschiedlich ein und dasselbe Muster in unterschiedlichen Farben wirkt.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb vorige week in de winkel ontdekt dat er een soort aftelbare borduurstof bestaat die je nadien gewoon weg wast. Ik vermoed dus heel praktisch

    groetjes Lut


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee van jou kraamverzorgster.En wat een mooie randjes foto's laat je hier zien. Het lijkt wel of heel Nederland aan de randjes is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beter aan de Rand, dan aan de Kant! Jij zit zeker niet aan de kant, ik denk dat je altijd wel bezig bent. Wat leuk om zo bij elkaar te zijn en met die randjes bezig te zijn.
    Wat heb je dat slim gedaan Joke, met dat stukje stramien.
    Ik vind de tekening van die 3 dames kostelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die geborduurde randjes. Het geborduurde shirtje is ook leuk en die voor Dex zal ook wel zorgvuldig bewaard worden als het al lang niet meer past. Leuk dat je die voor jullie Albert nog hebt. Lief cadeautje van de kraamverzorgster.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.