Translate

dinsdag 2 september 2014

Bakken

Van mijn nichtje kreeg ik een heel leuk cadeautje. Het was een pot vol koekjes. Of wel Cookies in a jar 

Het ziet er leuk uit, al die laagjes in de pot. Maar je moet ze alleen zelf nog wel bakken.  En dat ben ik dus maar gaan doen.


Het enige nadeel bij mij is dat ik een combi magnetron heb, waarvan de bakplaat rond draait en tamelijk klein is. Het hele mengsel kon niet in één keer de oven in.


De hoopjes deeg lagen duidelijk te dicht op elkaar, maar ze smaakten goed. Zelfs voordat ik er aan dacht om een foto te maken, hadden we er al een paar geproefd. Van het tweede portie deeg maar een grote koek gemaakt.


Het cadeau viel dus duidelijk in de smaak en het ziet er leuk uit om te geven en te krijgen.
En omdat ik toch al aan het bakken was, wilde ik ook wel de havermoutbroodjes bakken die op Nana's blog stonden. Ze leken mij erg lekker. Ik heb alleen voor de zoete variant gekozen en een half portie gemaakt, vanwege de ruimte in de oven. Ze zijn alleen een beetje te hard gegaan, maar ze smaakten prima.


Er zal daarom binnenkort een nieuwe poging gedaan worden om ze nog beter te maken.
Dat is gelijk ook het leuke van blogs lezen. Je komt nog eens op een idee. De clafoutis van De tante vanTjorven komt hier nog geregeld op tafel, al doe ik er zelf minder suiker in. Ook de courgettecake van
De borduurvrouw is hier in de smaak gevallen.
En nu krijg ik als vanzelf trek in de lunch. Hoe zou dat nu kunnen ?

Fijne week allemaal, Joke

4 opmerkingen:

  1. Van die eerste koekjes lijken er wel wat op hexagonnetjes. Leuk cadeau. Ik heb dit jaar ook zo'n pot vol gekregen en dat was snel op. Mijn man heeft het clafoutisrecept in het weekend in mini stoofpannetjes klaargemaakt. Ik had hem gevraagd dit keer minder suiker te doen, want het kan idd minder zoet. Niet gedaan dus en ook nog poedersuiker gestrooid. Daarna wat warme vanillepudding erover. Voor mij yoghurt, dat laatste vond ik een lekkere combi.
    Nu we het toch over bakken hebben, de pompoentaart van juf Els is ook heerlijk.
    Die stond al eens bij Lupineke.http://detantevantjorven.blogspot.nl/2012/10/er-was-eens-een-pompoenenpaleis.html
    Groetjes en eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker bericht Joke. Het water loopt me in de mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker logje! Wat leuk, die pot. Heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Zo kom je nog eens wat tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ich freue mich, die Haferbrote bei Dir zu sehen und sie sehen sehr lecker aus.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.