Translate

vrijdag 16 januari 2015

Carpe Diem



Dit is het begin van mijn Randje per week lap 2015. Maar waarom nu Carpe Diem  ( Pluk de dag)
Dat is een bijzonder verhaal. De dag na kerst waren de laatste randjes van 2014 verschenen en ik verheugde me erop dat er nu een paar rustige dagen waren, waarop ik lekker kon borduren. Mijn man was al vroeg weg gegaan om een vergadering bij te wonen. Tegen elf uur waren er nogal veel politie en hulpdiensten in de straat en omdat het vrij dichtbij was, besloot ik even te gaan kijken. De persoon om wie het ging kwam mij heel bekend voor. Kortom het was mijn man, die een hartstilstand had gekregen en die nu gereanimeerd werd. Het hart kwam gelukkig op gang, maar hij was niet bij bewustzijn. Er werd met spoed naar het  ziekenhuis gereden. Na een paar angstige dagen kwam hij bij en nu is hij al weer een week thuis. De oorzaak van dit alles is opgelost (gedotterd en stents geplaatst). Jullie begrijpen dat ik blij en dankbaar ben dat het zo wonderwel goed is afgelopen. Natuurlijk moet er wel gerevalideerd worden, maar verder gaat het naar omstandigheden erg goed. Daarom is mijn motto nu CARPE DIEM.

Tussendoor heb ik toch nog de lap van 2014 af kunnen borduren. Het was heerlijk om even de zinnen te kunnen verzetten  en hieraan te werken. Helemaal afgewerkt is de lap nog niet, want het is de bedoeling dat 2015 eraan vast gezet wordt.


De hartjesrand is de enige extra toevoeging. Ik hoef nu niet meer te vertellen waarom.


We gaan weer proberen ons leven zo gewoon  mogelijk op te pakken. Maar het voelt heel bijzonder.

Groeten, Joke

14 opmerkingen:

  1. Zo zeg...dat is even schrikken! Ja...dan is je leven daarna niet meer hetzelfde hè. ..de vanzelfsprekendheid van elke dag voelt heel anders. Gelukkig hebben jullie elkaar nog...en wat heb je het mooi verwerkt in je randjes. Carpe diem. ..mooi! Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was schrikken voor jou!
    Ja heel begrijpelijk dat je dit nu op je randjeslap hebt geborduurd.
    Fijn dat jullie nu samen verder kunnen aan dit nieuwe jaar.Mag het jullie nog veel liefde en gezondheid brengen.Beterschap en een sterkte bij de revalidatie en om weer een nieuw levensritme op te bouwen.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Joke. Is dat schrikken. Heel veel beterschap, Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat heftig! Ik ben erg blij voor jullie dat het goed afgelopen is en wens jullie een voorspoedig herstel toe.
    Die hartjes zijn een mooie toepasselijke rand....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel erg schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen. Heel veel beterschap gewenst. Je randjes voor 2014 zijn prachtig geworden en je begin voor dit jaar zijn erg mooi en zeker een erg toepasselijke tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, dat moet schrikken zijn geweest! Ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen. Ik wens jullie dan ook een heel erg gezond 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Joke,

    ich freue mich für dich, dass alles so gut ausgegangen ist.
    Ich wünsche dir alles Gute für 2015.
    Deine Randjes 2014 und 2015 sehen wunderschön aus.

    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is wel schrikken en zeker als je man daar ligt, fijn dat het is goed gekomen. Veel sterkte met de revalidatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, wat een heftig verhaal. Je denkt dikwijls dat het 'een ander' overkomt en dan ineens zo dichtbij. Heel veel sterkte met het herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte dan voor jullie beiden. De schrik zal nog niet helemaal weg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat schrik ik hier van, wens hem en jou natuurlijk heel veel sterkte ,
    hoop dat je man snel opknapt en dat de problemen opgelost zijn met het dotterend
    Wat zijn je randjes mooi

    EN ja mijn motto is ook, pluk de dag, je weet maar nooit

    Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Kan mij voorstellen dat je heel erg geschrokken bent het is niet niks wat jullie is overkomen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou joh, wat zal je enorm geschrokken zijn!!! Dan staat je wereld even helemaal op z'n kop. Wat zal je dankbaar zijn dat het goed is afgelopen en dat zulke behandelingen tegenwoordig ook mogelijk zijn! Mooie naam dus voor je randjeslap van dit jaar. Ik hoop dat het goed blijft gaan met hem en dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schrik allemaal. Heel veel sterkte en voor jouw man een spoedig herstel gewenst. Ik hoop dat je zelf een beetje bijkomt van de schrik!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.