Translate

vrijdag 20 januari 2017

Randje per week 2016

Bijna een heel jaar alleen maar alfabet letters borduren. Hoewel ik ze erg mooi vond, keek ik er toch wel naar uit wanneer de motiefjes kwamen. Het geduld werd lang op de proef gesteld, maar eindelijk was het zo ver. Er kwam een heel randje en de twee zijkanten werden ook ingevuld. Voor het middenstuk werd een kader met een alfabet gegeven, maar dit kon ook naar eigen inzicht opgevuld worden.



Dus het kiezen kon beginnen. Er moest een levensboom op komen en natuurlijk mijn initialen. Ook de initialen van mijn ouders en als het kon nog wat specifieke zaken die met hen te maken hadden.



De levensboom vond ik in een boekje van Jan Houtman.
Mijn initialen haalde ik van een boekjes patroon van Annemiek Koning (De handwerkboetiek).
Het bootje heb ik aangepast van Pinterest en er UK opgezet.



De haas van de SAL Quaker a 6 mains. 
Het huisje van een DMC duo patroon.



Voorlopig wordt de lap opgeborgen en mogelijk later ingelijst.

En komt nu het grootste probleem. Wat nu te beginnen ?  Of helemaal niet beginnen en eerst wat oudere werkjes afmaken. Voorlopig heb ik hier voor gekozen. Voor februari in ieder geval niet met iets nieuws te beginnen. Maar de verleiding is groot. De vakjes per week lokken en ook de rondjes per week zien er leuk uit.

Het beste is om niet al te veel op Facebook te kijken, want daar komt heel veel verleidelijks voorbij.

De kop is er af. Bijna een jaar uit de lucht geweest. Nu maar voorzichtig proberen terug te komen. Eens per maand . Zou het lukken ?

Groeten, Joke

11 opmerkingen:

  1. Hé wat gezellig dat je weer terug bent!
    Wauw, wat is je Randje per Week mooi geworden. Extra leuk vind ik het door de persoonlijke borduurtjes aan de onderkant. Het is vast heel leuk (maar ook een flinke klus) geweest om toepasselijke en goed passende (qua formaat) patroontjes te vinden.
    Ik ben benieuwd wat je nu gaat doen; nieuw of afmaken?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je RpW is mooi geworden en je begint niet aan de blokjes per week?
    Heb je berichtjes gemist en hoop weer vaker wat van je te horen.
    Veel verleidingen zijn er op Facebook hè. Ben ook voor een paar gevallen.
    Gezellig weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Joke!!! Wat leuk dat je er weer bent....*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grauliere.
    Dein Randjes 2016 sehen fantastisch aus.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je lap prachtig geworden. Leuk dat je er weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om weer iets van je te lezen. En dan nog wel over zo iets moois! Wat is de lap prachtig geworden. Ik doe je dat echt niet na. Op dezelfde manier als jij zit ik ook vaak te denken: maar niet aan iets nieuws beginnen, eerst de oudjes maar afmaken. Maar ooohhh, wat komt er inderdaad veel moois voorbij. Tot nu toe ben ik sterk gebleven, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.