Translate

donderdag 28 maart 2013

Stamboom merklap

Gisterochtend ging ik naar de verjaardag van mijn zwager en was ik gelijk in de gelegenheid om een borduurwerk wat ik jaren geleden gemaakt had op de foto te zetten. In 1981 waren mijn zus en zwager 25 jaar getrouwd en kwam ik in de handwerkwinkel een mooi pakket van een merklap tegen. Dit leek mij een passend cadeau en ik heb er destijds met plezier aan gewerkt.


Na wat aanpassingen om het op hen van toepassing te laten zijn is het dit geworden.


Inmiddels zijn ze al weer meer dan 50 jaar getrouwd, maar het heeft altijd op een mooie plaats in de kamer gehangen. Nu hangt het al weer even in de gang, maar nog steeds in het zicht. Het is fijn om te weten als je iets voor iemand maakt, dat het in de smaak valt.

Gistermiddag heb ik ook nog iets bijzonders gezien wat ik mocht fotograferen, maar daar maak ik na het weekend een blogje over.

Hartelijk dank voor jullie commentaren op de oude merklap en de aanmoedigingen om het af te maken. Ik ben het zeker van plan en heb alvast wat passende motiefjes opgezocht.

Groeten, Joke

7 opmerkingen:

  1. Der Stammbaum sieht wunderbar aus.
    Und schön, wenn er so geehrt wird.

    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Joke! Zo'n merklap is een stuk erfenis, zó waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijdloos en dus zo leuk om te zien.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een prachtig kado dat je toen gemaakt hebt. En ik zie een bekende achternaam. Ik heb nog een borduurtje dat een schoonzus gemaakt heeft toen wij trouwden.
    Fijne paasdagen,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Das sieht ja ganz toll aus, war bestimmt aber auch schwer.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het blijft een waardevol iets. Jammer dat het uit de mode is geraakt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eine sehr schöne Stickerei.
    Und eine immerbleibende Erinnerung.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.